FacebookLinkedInTwitterGoogle+Share
Rajapack zorgt altijd voor de geschikte e-commerce verpakkingen tijdens de Webwinkel Vakdagen

De Webwinkel Vakdagen is de grootste vakbeurs over e-commerce in de Benelux. De volgende editie vindt plaats op 24 en 25 januari 2018 in het Nederlandse Utrecht. Ook Rajapack Benelux zal er traditiegetrouw aanwezig zijn. De sterke groei van de e-commerce sector heeft de afgelopen jaren gezorgd voor de opkomst van een heel nieuw gamma aan verpakkingsproducten en -oplossingen.  Deze vakbeurs is de ideale plek om kennis te maken met alle mogelijkheden die de markt vandaag de dag te bieden heeft!

De Webwinkel Vakdagen is al 11 jaar het ontmoetingspunt van tal van professionals uit de e-commerce sector. De editie van 2017 bracht maar liefst 11.176 bezoekers op de been en bracht hen in contact met honderden exposanten. Je kan er terecht voor een blik op de nieuwste technologieën en evoluties of om nieuwe spelers uit de sector te leren kennen. De Webwinkel Vakdagen zijn het uitgelezen platform voor inspiratie over de nieuwste e-commerce verpakkingsoplossingen.

Sinds enkele jaren zien we dat het begrip ‘verpakkingen’ ook een bredere lading begint te dekken. Naast het basisidee van ‘verpakken’ en ‘beschermen’ is een verpakking ook een branding middel geworden om zichtbaarheid te geven aan een product en merk. Er is dan ook steeds meer vraag naar bedrukte dozen of zakken. Daarnaast vormt het een uitdaging om de logistieke kosten te drukken. Een e-commerce bedrijf moet de bestelde producten zo snel mogelijk bij de eindklant zien te krijgen in een verpakking die zo goed mogelijk is aangepast aan het product. Met meer dan 20 jaar ervaring in de verpakkingswereld beschikt Rajapack over alle expertise om de juiste oplossingen uit te denken voor eender welk bedrijf.

Bart Lambrecht, Marketing Manager bij Rajapack Benelux.

 

Een e-commerce verpakking voor elke uitdaging

De groei in de e-commerce sector heeft heel wat uitdagingen met zich meegebracht. Op het vlak van logistiek en verpakkingen moet je er altijd over waken dat je producten vlot en goed beschermd van punt A naar punt B geraken. Tijdens de Webwinkel Vakdagen kun je kennis maken met enkele specifieke e-commerce verpakkingen van Rajapack:

1. E-commerce verpakkingen voor voeding

Isothermische verpakkingen waarmee u uw producten beschermt tegen temepratuurschommelingenVandaag de dag kunnen alle mogelijke producten online worden besteld, ook voedingsmiddelen natuurlijk. Wil je je etenswaren koel verzenden, denk dan eens aan een isothermische doos of zakje. Zo zijn je bederfelijke producten goed beschermd tegen plotse temperatuurschommelingen! Deze oplossing is trouwens zeer geschikt voor bijvoorbeeld geneesmiddelen. Ook hier moet je uiteraard waken over de juiste temperatuur.

2. E-commerce verpakkingen voor retourverzendingen

Doos met retour-sluiting zodat je klanten hun bestelling makkelijk retour kunnen sturenConsumenten hebben graag de vrijheid om producten uit te proberen en nadien weer terug te sturen. Vooral voor webshops die kleding aanbieden is dit een belangrijke factor in het verkoopproces. Past iets niet, dan wil je het toch terug sturen? Dozen met een retoursluiting komen dan erg van pas! Deze dozen hebben twee sluitstrips: een eerste strip waarmee je inpakker de doos sluit, en een tweede die de klant gebruikt als hij de doos retour wilt versturen. Je klant verliest daardoor geen tijd met het zoeken naar een geschikte doos en je bent ervan verzekert dat je producten in een degelijke doos weer tot bij jou geraken.

3. E-commerce verpakkingen met variabele vulhoogte

Doos met variabele vulhoogte voor een minimum aan verpakkingsafvalDit soort dozen is perfect aanpasbaar aan de inhoud. Een variabele vulhoogte heeft twee grote voordelen. Ten eerste moet je minder formaten dozen in voorraad hebben en dus minder opslagruimte voorzien in je magazijn. Ten tweede moet je in de doos zelf minder opvulmateriaal steken omdat je de doos in de hoogte aanpast. Dat spaart dus heel wat geld uit op het vlak van beschermmateriaal. Goed voor je portemonnee maar toch ook voor het milieu, want efficiënter verpakkingsmateriaal betekent ook een lagere ecologische voetafdruk.

4. E-commerce verpakkingen met automatische bodem

Een vierde oplossing die je veel tijd zal besparen is een doos met automatische bodem. Door tegen de zijkanten van de doos te drukken plooit deze zich automatisch in de juiste vorm. Aan een inpakstation bespaart je dat heel wat tijd. Onze verpakkingsspecialisten namen zelf de proef op de som in de video hieronder. In enkele seconden was de klus geklaard en was de doos al klaar voor verzending!

Wil je ook aanwezig zijn bij de Webwinkel Vakdagen 2018? Schrijf je dan hier gratis in vóór 24/01/2018. Je vindt Rajapack op stand 119!

FacebookLinkedInTwitterGoogle+Share

Categorieën: E-commerce en logistiekRajapack nieuws
219 views

Reactie geplaatst

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Voer een reactie

Remplissez ce champ